Eerste week in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daniëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Eerste week in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daniëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Eerste week in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

07 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hee Iedereen!

Vandaag onze eerste week achter de rug. Ik moet zeggen, het bevalt goed! De temperatuur is elke dag zo'n 30 graden en we hebben (bijna) alleen maar zon gehad.
Ik heb er nu al 4 diensten opzitten bij het RCR Medical Centre. 3 dag diensten gehad en 1 avond dienst. De mentaliteit is hier wel een puntje wat hier heel anders is.
Gister (tijdens een dagdienst) werd mij verteld dat ik met 3 patiënten zelf! naar een onderzoeks centrum moest gaan. Het RCR heeft namelijk geen onderzoeks ruimtes. Daarom moeten we naar andere ziekenhuizen of onderzoeks centrums. Er werd mij verteld dat het niet zo moeilijk en ik maar gewoon mee kon gaan. Nou daar ging ik dan, alleen met 3 patiënten onderweg naar het onderzoekscentrum. Ik kreeg papieren in mijn handen wat ik af moest geven aan de balie daar. Ik moet zeggen ik had er best de zenuwen in. In Nederland krijg je noooit zoveel verantwoordelijkheid. Na 3 uur wachten en een zere kont kweken op die stoeltjes in de wachtkamer hadden we eindelijk de uitslag en was de chauffeur ook gearriveerd om ons mee te nemen. Ik stapte de lift uit op de afdeling met de patiënten, en het was één grote chaos. Er waren 9 nieuwe opnamens pfoeee. Ik mocht er gelijk 3 doen.. na nog nooit te hebben meegekeken hoe het moest haha. Agh alleen een paar vraagjes oplezen joh zeiden ze haha.

Het werktempo is heel anders hier en de organisatie ontbreekt dan ook wel een beetje. Iets wat in Nederland heel anders is. Daar is alles heel strak georganisseerd tot in de puntjes en hier zie je vanzelf wel wat er gebeurd. Wel leuk om eens mee te maken.

Gisteravond zijn we lekker uiteten geweest met Lotte, Elisa, de 3 andere meiden die hier zijn en Petra onze docent. Het was een soort afscheid aangezien Petra vandaag weer terug vliegt naar Nederland.
We gingen met zijn 7e dus op de fiets richting het centrum om daar lekker te eten. Het is hier zo ontzettend druk op de weg dat je ook echt achter elkaar moet fietsen. Je begrijpt het dus wel, we trokken ontzettend veel aandacht 7 nederlandse meisjes op de fiets haha.
Eenmaal aangekomen bij Zus en Zo (het restaurant) en we onze fietsen hadden geparkeerd zagen we hoe het restaurant eruit zag, het was allemaal buiten en onzettend mooi. Allemaal lichtjes en kaarsjes op tafel. Gezellig sfeertje. We kwamen er al snel achter dat veel Nederlanders hiernaartoe kwamen haha. We waren namelijk niet te enige.
We hadden erg lekker gegeten daar!! Super lekker alleen sommige dingen waren weer lekker pittig haha.

Vandaag heb ik dus een lekker dagje vrij, de meiden moesten wel werken. Elisa had een dagdienst en Lotte een avond dienst.
Vanmorgen ben ik samen met Lotte naar de Paramaribo Zoo geweest. Echt leuk om eens te zien, hele andere dieren (sommige waarvan ik niet eens wist wat het was). Het was erg leuk er waren heel veel aapjes, tijgers (die zich verstopt hadden en we ze dus niet konden zien), geiten, ezels, schildpadden, struisvogels, papegaaien, otters noem maar op.
En dat op 10 minuutjes fietsen afstand! We kwamen nog een Nederlands stel tegen waar we nog even mee hebben gepraat. Erg gezellig.

Nu zit ik lekker in de tuin en wacht ik tot Elisa terug komt van werk. Straks nog even boodschapjes doen voor vanavond. Morgen waarschijnlijk een zwembad opzoeken. Kan niet wachten om even lekker een duik te nemen.

Hier even een (kort) verslagje van deze week hihi.

Liefs,
Daniëlle

  • 08 Februari 2015 - 17:34

    Patrick Nijmeijer:

    Ha schat,

    Ik wil je als eerste een compliment geven voor de mooie verslagen die je schrijft (top). Het is erg leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Je gaat voor een stage naar een ver land, dat is een behoorlijk avontuur dat je aan gaat. Nu kan je met je eigen ogen eens zien waar je vader heeeeel vroeger heeft gewoond. Het Surinaamse eten zal dus ook wel een uitdaging zijn (lekker pittig). Ik zie foto's op Facebook en ook die je mij stuurt, dat je ook al het land aan het ontdekken bent. Ik zeg GOED BEZIG.
    Een kleine waarschuwing: niet te bruin terugkomen he anders moet je nog een inburgering cursus gaan volgen.
    Ik wil je hier vanuit het koude Nederland (brrrrrrrr) heel veel plezier en geluk wensen, natuurlijk ook de andere meiden niet te vergeten.

    Een dikke knuffel en kus XX

    Je pappie

  • 08 Februari 2015 - 17:54

    Dominique :

    Hi Daan.

    Super leuk om dit allemaal te lezen.

    Vorige week toch een beetje verdrietig om afscheid te nemen, maar wel met het idee dat je daar een top tijd zal hebben! Nou zoals ik lees heb je dat nu al!!

    Gelukkig heb je de juiste keuze gemaakt en daar lekker te knallen met je stage en te genieten van het land.

    Je kan straks wel in Nederland zeggen wat je allemaal heb mee gemaakt.

    Wat ontzettend leuk is om al wat foto's voorbij te zien komen en te zien hoe leuk je het daar hebt.

    Hoe meer ervaring je nu op doet Hoe meer je ons straks kan laten zien hahhaha; )

    Zet hem op daar, en maak er wat van in Suriname!

    Tot snel!! XX van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4873

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 28 April 2015

Stage Suriname

Landen bezocht: