We zijn er! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daniëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daniëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

01 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen!

We zijn er!!
Gisteren een lange vlucht achter de rug gehad van ongeveer 9 uur. We hadden tv schermpjes dus we konden allemaal recente films kijken en tussendoor kregen we eten. We kregen nasi, kip, roti van alles. Was lekker maar we moeten wel een beetje wennen aan de pittigheid van het eten haha.
Toen we aankwamen moesten we best lang wachten bij de douane (ze doen alles lekker op het gemakje). Eenmaal daardoor heen stond de familie al op ons te wachten om ons op te halen. Super aardige familie.
We mochten mee in een busje (die bijna uit elkaar viel) en zo werden we naar ons huisje gebracht. Onderweg keken we onze ogen uit. Hutten, huizen met doeken voor het raam, uit elkaar gevallen huizen Noem maar op. Heel primitief.
Iedereen hangt hier lekker op straat te hangen, want in deze temperatuur (30 graden) doen ze het rustig aan.
Na 1.5 uur rijden waren we dan bij ons huisje aangekomen, erg mooi en luxe vergeleken de huizen die we onderweg zagen.
We hebben alles lekker uitgepakt en een plekje gegeven.
We hebben een redelijk goed bed en we liggen onder de klamboe. Het is een beetje wennen aan het klimaat maar dat komt wel goed haha. Het is een kleine regenseizoen nog hier, wat betekend dat er af en toe een flinke regen bui valt. Daarna is het ook gewoon weer droog. Tot nu toe vermaken we ons goed! vandaag doen we het nog rustig aan, wat boodschapjes kopen en geld wisselen naar de Surinaamse dollar. En een beetje de buurt verkennen. Morgen richting onze stage plek en dan gaan we kennis maken. En oja echt rustig slapen is het ook niet echt. Er rijden erg veel auto's langs, niet dat dat zo erg is maar wel als je wilt slapen en ze keihard muziek aan hebben staan. Nu bijvoorbeeld ook en het is hier nu kwart voor 8 ochtends!! De waakhonden van de buren houden ons ook wel beetje wakker Want het is allemaal goed te horen van je buren, maar daar wennen we wel aan haha.

Nou dit was even een verslagje van de aankomst en eerste nacht!

Liefs, Daniëlle

• 02 Februari 2015 - 11:58

Mariska:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Het klinkt allemaal wel lekker hoor wat jullie eten :-)
    Veel plezier vandaag met de kennismaking.
    Groetjes Mariska